Artikel top billede

Trendybaby.dk er en af de største online børnetøjsbutikker i Danmark.

Impulskøberne hersker på nettet

Nyhedsbreve og lækker indretning af netbutikken får kundernes penge til at rulle. Det har netbutikken trendybaby.dk erfaret i en stor brugerundersøgelse.

Læs også Martin Thorborgs mange gode råd om nethandel og hvordan du trimmer din netbutik.

Lader du dig friste af slikhylden eller snupper du en tilbuds-dvd på vej op til kassen i dit lokale supermarked?

Hvis ja, kan du meget vel også være en af dem, der handler impulsivt ind over nettet i din favorit e-butik.

I hvert fald viser en undersøgelse af brugeradfærden hos 346 af de faste kunder i online børnetøjsbutikken trendybaby.dk, at hele 39 procent af dem handlede impulsivt ind, mens de var inde at besøge en af deres favoritbutikker.

Shopping-oplevelse rykker

For administrerende direktør Max Christensen fra trendybaby.dk betyder det, at selve shoppingoplevelsen på nettet skal i højsædet, ganske som i den fysiske verden.

”Vores kunder vil gerne kunne se og føle produktet, når de shopper online, og det stiller krav til webshoppens funktionalitet. Kunderne skal opleve, at de går rundt i en butik og oser, kigger lidt her og der. Og så skal de kunne vurdere en vare lige så godt, som havde de den mellem hænderne,” siger han.

Trendybaby.dk er en af de største online-børnetøjsbutikker herhjemme, men Max Christensen mener at der stadig er et meget stort potentiale for netbutikkerne i at lokker kunderne væk fra de fysiske butikker.

Brugerpanel udvikler butikken

Et af virkemidlerne i den udfordring er en løbende dialog med kunderne for at afdække, hvad der får dem til at handle online.

Et brugerpanel på et par tusinde kunder giver med jævne mellemrum givtige tilbagemeldinger til trendybaby.dk.

For eksempel viste det sig, at næsten 37 procent af kunderne foretog deres seneste onlinekøb, efter at have modtaget ét nyhedsbrev fra butikken.

Derimod var det blot lidt over en procent, der handlede efter at have set en annonce eller bannerreklame på en hjemmeside.

Vil sejre

Kjetil Sandvik, der er ph.d. med speciale i digital kommunikation er overbevist om, at de e-butikker, der satser på en mere oplevelsesorienteret e-handel også er dem, der vil sejre på bekostninger af de mere sterile og døde butikker.

Han mener, at Lego er et eksempel på en virksomhed, der har forstået fremtiden præmisser for online handel.

”De har forstået, at e-handel først og fremmest handler om at gøre hullet mellem web og virkelighed så lille som muligt uden at ødelægge oplevelsen med alt for komplekse valgmuligheder,” siger Kjetil Sandvik.

Nye ideer prøves af

Budskabet er også modtaget hos Max Christensen og trendybaby.dk.

De benytter jævnligt deres brugerpanel til at afprøve nye ideer, og næste skridt er på trapperne.

”Vi overvejer at prøve nye produkter af på vores kunder, inden de kommer i netbutikken. Det kunne for eksempel være farvevalg og modeludvalg,” siger Max Christensen.

Trendybaby.dk blev overtaget af blandt andre Max Christensen i november 2006. IT-iværksætter Martin Thorborg og investoren Mikael Konnerup er også med i ejerkredsen. Foruden den danske butik, er der en butik på det svenske og det norske marked.

Læs også Martin Thorborgs mange gode råd om nethandel og hvordan du trimmer din netbutik.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere