Artikel top billede

Vi vil ikke give folk penge for at stemme på os, siger medstifter af Trendsales, Martin Falslev Andersen. Foto: Trendsales

Guerilla-krig om brugernes e-handelspris

Trendsales, der vandt e-handlens innovationspris og blev brugernes darling nummer to sidste år, regner med at brugerloyalitet sikrer dem mange stemmer i dette års brugerkonkurrence.

Et er, hvilke virksomheder en jury finder på at udpege som de bedste e-handelsbutikker i Danmark.
Noget andet er, hvem brugerne synes er Danmarks bedste e-butik.

Fra tirsdag formiddag kan alle, der har lyst, på e-handelsprisens hjemmeside nominere og stemme på deres personlige favorit blandt de over 11.000 danske netbutikker.

Sidste år var interessen for brugerprisen meget stor med cirka 35.000 afgivne stemmer. Bag tallet gemmer sig imidlertid, at nogle få netbutikker hurtigt gik i udbrud og brugerprisen blev derfor afgjort mellem fem netbutikker – DTF-travel, Trendsales, Just-Eat, Den Blå Avis og QXL.

DTF-travel vandt sidste år

Det er fem netbutikker, der alle har en tæt kontakt til deres kunder og brugere, og som aktivt benyttede denne kontakt til at hive stemmer hjem.

I sidste ende blev online rejsebureauet DTF-travel en ret klar vinder af denne guerilla-krig på nettet om brugernes gunst. Blandt andet kunne man se opfordringen om at stemme på DTF-travels hjemmeside, og i nyhedsbreve blev opfordringen givet videre.

Hos arrangørerne af e-handelsprisen, brancheforeningen FDIH, ønsker man ikke at oplyse, hvor mange stemmer DTF-travel løb med, men det var markant flere end nummer to, Trendsales, der driver en stor online tøjbazar. Trendsales løb så med e-handlens innovationspris i 2007.

Ifølge en af stifterne af Trendsales, Martin Falslev Andersen, er det også tanken at gøre sig gældende i dette års brugerafstemning.

”Vores force i den konkurrence er, at vores brugere godt kan lide os, og vi får altid mange og hurtige tilbagemeldinger fra dem. Når vi for eksempel laver brugerundersøgelser, har vi svar fra 2-3.000 bruger inden nogle få dage,” siger Martin Falslev Andersen.

Nej til at købe stemmer

Sidste år gjorde Trendsales opmærksom på brugerkonkurrencen direkte på forsiden af hjemmesiden, og der blev også gjort opmærksom på den i to nyhedsbreve. Hvordan kampagnen skal se ud i år har han ikke noget bud på endnu.

”Men der er klart en grænse for, hvilke metoder vi vil tage i anvendelse for at få stemmer. Vi vil for eksempel ikke belønne folk med penge for at stemme på os, man kan jo købe sig til alt,” siger Martin Falslev Andersen, der understreger at folk selv må om, hvilke metoder de anvender.

Afstemningen i brugerkonkurrencen løber fra i dag til og med 5. marts 2008. Vinderne af de i alt otte forskellige priser offentliggøres på et kåringsshow og konference 27. marts i Faconer Centret i København.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Skab værdi med produktkonfiguration i Dynamics 365

Deltag i dette webinar og lær, hvordan du kan skabe øget værdi gennem produktkonfiguration med Microsoft Dynamics 365 standard konfigurator og Easy Creator. Eksperter fra CGI vil dele deres indsigt i, hvordan produktkonfiguration kan optimere processer, forbedre kvalitet og øge kundetilfredshed.

05. februar 2025 | Læs mere


Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere


Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere






White paper
Sæt professionel døgnvagt på din it-infrastruktur