Fra scenen blev han præsenteret som medieverdenens sorte ridder, David Montgomery, der har skabt sig et ry som de danske mediers hårde hund efter købet af det danske mediehus Det Berlingske Officin.
At et tocifret antal chefer havde forladt virksomheden efter hans investeringsfond Mecom havde overtaget Berlingske-koncernen, fandt David Montgomery ikke underligt.
Chefer er mindre vigtige end journalister, når det gælder om at producere det indhold, som kunderne efterspørger, lød pointen fra talerstolen på konferencen New Media Days i København.
Anderledes indhold
"Den egentlige nøgle er at skabe et anderledes indhold online men under det samme varemærke," pointerede David Montgomery.
Men lykkes det, så kan online versionen være med til at drive udviklingen af det fysiske print medie frem mod at skabe ny værdi, lød det fra englænderen.
Han erklærede sig helt uenig i det synspunkt, at print medierne var døde eller var noget som man forbeholdt til rene magasinhistorier eller holdninger.
I hans verdensbillede er det printede medies rolle ikke meget anderledes, end da han selv var menig journalist. Nok kan den gammeldags avis ikke konkurrere med tv og nettet på hurtighed.
"Her gælder det som dengang at udvikle historierne videre end bare den rå nyhed. At give læserne detaljer og farver på nyhederne," sagde David Montgomery.
Ikke døden for kvalitet
Han ser online medieverdenen som en udvidelse af avisernes forretning i stedet for at være døden for kvalitet og nyhedsmedierne, fordi brugerne er vænnet til at få nyhederne gratis på nettet.
"Det er en udvidelse af muligheder for os. Jeg ville være begejstret, hvis jeg var en ung journalist der skulle begynde karrieren i dette," sagde David Montgomery.