Computerworld News Service: Deltagere ved en web 2.0-konference i San Francisco understregede Facebooks betydning.
"Vi så på Facebook-platformen, før den blev lanceret, og vi nåede frem til den konklusion, at dette kunne blive det største teknologiske paradigmeskifte siden internettets fremkomst," siger Ali Partovi, chef for iLike musiksøgetjenesten.
iLike har baseret tæt på 100 procent af sin forretning på Facebook, siger han.
"Vi foretog en stor satsning. Vi besluttede at stoppe udviklingen af vores eget website, og brugte de efterfølgende uger på at udvikle en Facebook-applikation," siger Ali Partovi.
iLike bruger deres eget web-site til at sende kunderne over på Facebook-siden.
"I løbet af 24 timer havde Facebook-registreringerne overhalet vores web-site med en kæmpe margin. I de første 12 timer registrerede 10.000 brugere sig, fulgt af 10.000 de næste tre timer og 10.000 yderligere i de efterfølgende to timer." siger Ali Partovi.
Bruger 35 procent af kræfterne
Facebook-applikationsudvikleren Slide bruger cirka 35 procent af deres kræfter på Facebook-sitet, siger Slides vicepræsident, Keith Rabois.
Slide besluttede sig for at satse på Facebook fordi det skabte et åbent miljø, der opmuntrede udviklerne til at tjene penge for første gang.
"Det har været et tidevandsskifte," siger Keith Rabois.
Facebook åbnede sluserne for en flåde af innovationer, siger Seth Goldstein, direktør for SocialMedia, der også har udviklet applikationer til Facebook. Facebook har to millioner brugere, hvoraf halvdelen benytter sitet dagligt, sagde han.
"Der er et stort engagement på Facebook-platformen." sagde Seth Goldstein.
En anden deltager ved konferencen nævnte Facebooks widgets.
"Det gode ved Facebook er, at du kan tale med dine venner gennem widgets," siger Lance Tokuda fra fotodelingstjenesten RockYou.
Oversat af Bo Madsen.