Microsoft Online er resultatet af et to års pilotprogram: Microsoft Managed Solutions.
Microsoft Online baserer sig på Exchange Online, Office Sharepoint Online, Office Communications Online, Office Live Meeting, Exchange Hosted Services og BizTalk Services.
Microsoft Online er rettet mod virksomheder med mindst 5.000 interne brugere.
"Microsoft Online er rettet mod den høje ende af spektret af virksomheder med en meget kompleks it-infrastruktur. Det er virksomheder hvor krav til sikkerhed, drift, skalerbarhed og oppetid er store," siger Thomas Schnegelsberg, divisionschef for Office System i Microsoft.
Ifølge Thomas Schnegelsberg har der ikke deltaget nogle danske virksomheder i pilotprogrammet.
"En række internationale firmaer har deltaget, så vi nu står med en løsning der er modnet og testet af på alle leder og kanter. Vi har endnu ingen konkret dialog med danske virksomheder om at gå igang med Microsoft Online, men en række virksomheder er briefet om pilotprogrammet," siger Thoimas Schnegelsberg.
Ifølge Microsoft gør Microsoft Online løsningspartnere i stand til at tilbyde deres kunder flere muligheder, da IT-løsninger nu kan kombinere elementer fra den klassiske model, hvor software installeres hos kunden og hostedeydelser samt Microsoft Online services, der er tilgængelig fra enhver internetopkobling
Tilbage til artiklen: Her er Microsofts nye strategi.