Notabene.net overgår den digitale vækst
Det digitale kommunikationsbureau Notabene.net har netop afsluttet et jubelår med trecifrede vækstrater i både omsætning og indtjening og overgår dermed mange af de andre spillere på det attraktive digitale marked, hvor den gennemsnitlige vækst på annoncer er tocifret. ”Vi hjælper virksomheder med at synliggøre sig på nettet. I begyndelsen var det mest søgemaskineoptimering op på bannere, men nu er vi også stærke på e-mail-marketing, digital strategi og kreativ strategi. Siger Torben Aagaard, Chief Strategic Officer. (Børsen)
3 i storaftale med PC-forhandlere
Mobilselskabet 3 indgår nu en storaftale med en række PC-mærker om salg af mobilt bredbånd. Det sker gennem en række forhandlere og distributører, der og gennem aftaler med de største computernavne herhjemme. HP, Lenovo, Fujitsu-Siemens og Apple står på listen. Køberne vil blive præsenteret for muligheden for at købe mobilt bredbånd ved 3 på samme måde som de i dag bliver tilbudt antivirus-software. (Berlingske Tidende)
TDC afviser beskyldninger fra Cybercity
TDC afviser nu samtlige beskyldninger fra Cybercity i anklager om diskrimination af konkurrenter. Dermed graver Danmarks to største forhandlere af bredbånd stadig dybere grøfter i en bitter strid. IT- og Telestyrelsen har det sidste ord i sagen. I Norge og Sverige kæmper man for at modvirke lignende sager. Sagen handler om, at TDC skulle have afvist en række Cybercity-kunder på forkert grundlag. (Berlingske Tidende)
Nedtur på finansmarkedet kan styrke internetmedier
Et begyndende lavtryk i den hjemlige konjunktur kan ramme væksten på annoncemarkedet. Men opbremsningen vil få meget forskellig indvirkning på forskellige medier vurderer branchefolk. Internettet opfattes i dag som mindre konjunkturfølsomt. De etablerede medier som tv, radio og print kan derfor risikere at skulle absorbere vækstfaldet. (Jyllands-Posten)