Artikel top billede

Google vil tilbyde annoncører at finde det rigtige publikum på det mobile internet, fortæller David Thacker.

Google satser: Mobile reklamer er fremtiden

Interview: Google tror, at mobil-annoncer bliver en af fremtidens store guldkalve - Også selv om de fleste forbrugere i dag mest bruger mobilen til at ringe og smse.

Med et nyt produkt, Adsense for Mobile, kan annoncører få Google til at sende reklamer ud på forbrugernes mobiltelefoner. Ifølge analytikere er der tale om et nyt milliardmarked i stor vækst.

Computerworld spørger David Thacker, Group Product Manager i Googel om, hvad meningen er med det nye produkt.

"David Thacker, hvad skal Adsense for Mobile egentlig gøre godt for?"

”Vi tror, at det er det rigtige tidspunkt, og vi kan tilbyde annoncører at finde det rigtige publikum på det mobile internet. Og det er godt for medierne, at de kan begynde at få omsætning på deres mobile websites,” siger David Thacker.

"Hvad er mulighederne for Google på det nye marked?"

”Hvis man ser på Googles mission med at organisere verdens informationer og gøre dem tilgængelige og brugbare, så tror vi på, at det mobile univers vil blive en afgørende del af dette.

Vi begynder nu, så folk kan finde informationer på Google over hvilken som helst platform. Mobiltelefoner vil være nøgle for dette, så vi tror på, at det er det rigtige tidspunkt at lancere den nye service,” siger David Thacker.

"Hvordan kan det være det ”rigtige tidspunkt”, når den store masse af forbrugere kun bruger deres mobiltelefon til at ringe eller sms’e med?"

”Jeg er helt enig med dig. Vi er stadig på det meget tidlige stadie af det mobile internet. Og forbrugerne er først nu så småt ved at bevæge sig ud på det mobile internet.

Så derfor er Google begyndt at investere i at udvikle det. Vi har en gruppe af annoncører, for eksempel selskaber der sælger ringetoner og så videre, og de bevæger sig naturligt ud med deres forretning på mobile internet. Fordi deres kunder er derude i forvejen.

Hertil kommer at flere og flere forbrugere får avancerede mobiltelefoner, samtidig med at det bliver billigere at sende og modtage data over det mobile net.”

"Men langt de fleste websites præsenterer sig aldeles rædselsfuldt på en mobiltelefon."

”Det er sandt. Der er meget at forbedre. Men der er muligheder, når websites kan begynde at tjene penge på reklamer til mobiltelefoner. Og det giver penge til at investere i at forbedre udbuddet.”

"Hvor lang tid går der, før disse muligheder bliver til virkelighed?"

”Nu har mange forskellige forudsagt mange ting om det mobile internet i en del år. Jeg tror, at vi kommer til at se en glidende proces, hvor forbrugerne begynder at bruge det mobile net til at søge informationer.

Og den udvikling vil fortsætte. Jeg tror ikke, at vi vil se nogle store milepæle i den proces, men det er den vej det går.”

"Hvad får annoncørerne ud af det her?"

”Annoncører søger hele tiden at ramme forbrugerne på det rigtige tidspunkt med det rigtige budskab. Der er gode muligheder foran os, selv om trafikken på det mobile net ikke er så stor endnu. De udvider deres muligheder for at ramme forbrugerne.”




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere