Siden juni 2006 er antallet af besøgende over 35 år steget med 113 procent på Facebook, viser en analyse fra ComScore Media Metrix.
Indtil nu har Facebook konkurreret om brugernes gunst med MySpace, men flere og flere erhvervsfolk begynder at se potentialet i at være online på en ny måde.
Og her kan Facebook blive en konkurrent til netværket Linkedin, der i dag tæller 14 millioner brugere.
”Grænserne mellem det forretningsmæssige og det private er ved at udviskes,” siger Mark Zuckerberg, Facebooks 23-årige administrerende direktør til det amerikanske erhvervsmagasin Businessweek.
Millioner for sociale netværk
Selskabet som han stiftede 4. februar 2004 har i dag godt 34 millioner brugere verden over, mens MySpace stadig har et solidt forspring med over 200 millioner konti.
Mens MySpace blev solgt for 580 millioner dollar i juli 2005, har både Yahoo og Google ifølge amerikanske medier budt væsentligt mere for Facebook.
Analytikere peger på, at netværk som Facebook og Linkedin vil forsøge at holde på deres kunder ved at tilbyde flere og flere services.
Ifølge Dean Takahashi, kommentator ved den amerikanske avis San Jose Mercury News, har Linkedin stadig et forspring, fordi denne tjeneste gør det nemmere for brugerne at lokalisere kontaktpersoner i andre virksomheder.
Netop den type services er så interessante for mange erhvervsfolk, at de er villige til at betale for dem.