Artikel top billede

Google pepper søgeresultaterne op

Google vil vise flere typer links som søgeresultat og søgemaskinefirmaet varsler også billed- og videoreklamer i stedet for de nuværende tekstbaserede annoncer.

Computerworld News Service Sundar Pichai, Googles produktchef, sagde torsdag på Citigroups årlige konference, at Google-brugerne fremover vil se et øget antal søgeresultater, der inkluderer forskellige typer links, så som: web-sider, videoklip, billeder, nyhedsartikler og kort.

"Det er stadig i sin vorden. I fremtiden vil være mere offensive med at lancere disse tiltag." sagde Pichai under en Q&A-seance.

Googles nye søgetiltag blev lanceret i maj, men udviklingsarbejdet forventes at løbe i flere år. Formålet er at give brugerne en mere sammenhængende oplevelse, så de for eksempel ikke er nødt til at gentage søgningen for at finde billed-søgeresultater.

"Udover disse forbedringer, er Google nødt til at forbedre brugeroplevelsen, når det gælder om at raffinere og formulere søgeordene; ligeså er en forbedring af den personlige søgeservice, der bruger tidligere søgninger til at indsnævre resultaterne, påkrævet. Anvendelsen af den personlige søgefunktion kræver, at brugeren har en (gratis) Googlekonto. Fremover vil flere oplysninger indgå i personlige søgning," sagde Pichai.

Billed- og videoreklamer

Nicolas Fox, Produktchef hos Google for business og ads quality, sagde, at Google overveje at bryde sin lange tradition for kun at have tekstbaserede reklamer i visningen af søgeresultaterne.

"Stille og roligt, overvejer vi scenariet, hvor billed- og videoreklamer kan vise sig at være mere værdifulde, end de traditionelle pay-per-click tekstbaserede reklamer." sagde Fox. "Den ultimative overvejelse er om det giver brugeren en bedre oplevelse. Vi ønsker ikke at vise ting, der er skrigende og prangende, eller gør brugeren blind overfor reklamerne".

Oversat af Bo Madsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis