Microsoft i samarbejde med Digg.com

Den populære nyhedsside Digg får fremover leveret reklamer fra Microsoft. En nyindgået partneraftale varer i tre år.

Computerworld News Service : Software-giganten Microsoft indgår nu et strategisk samarbejde med den populære brugerdrevene hjemmeside Digg,com, som skal højne indtjeningen på firmaets onlineannoncer. Det skal ske ved at være den eneste annonceleverandør til Digg.com.

Ifølge Microsoft vil firmaet også samarbejde med Digg om nye kampagner som kombinerer teknologi og annoncer på siden.

Samtidig vil Microsoft samarbejde med sidens nuværende annonceleverandør om nye annonceprogrammer til Digg's brugere og annoncører. Aftalen gælder ifølge fimaet i tre år.

Digg samler historier op fra hele nettet og lader brugere og læsere bedømme og anbefale dem til andre. På en måned har siden mere end 17 millioner unikke besøgende, ifølge egne oplysninger.

Microsoft har på det seneste så småt taget fat på at øge indsatsen på at blive en større konkurrent i kampen om reklamekronerne på nettet, som Google og andre firmaer leder.

Aftalen er det andet partnerskab som softwarefirmaet offentliggør i den sidste uges tid. Sidste tirsdag indgik Microsoft en aftale med portalen Ask.com.

Firmaet har også betalt 32,5 milliarder kroner for det digitale annonce og marketingsbureau aQuantive, en handel som ventes at falde helt på plads efter et aktionærmøde i næste måned.

Oversat af Rune Pedersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere