Computerworld News Service : Software-giganten Microsoft indgår nu et strategisk samarbejde med den populære brugerdrevene hjemmeside Digg,com, som skal højne indtjeningen på firmaets onlineannoncer. Det skal ske ved at være den eneste annonceleverandør til Digg.com.
Ifølge Microsoft vil firmaet også samarbejde med Digg om nye kampagner som kombinerer teknologi og annoncer på siden.
Samtidig vil Microsoft samarbejde med sidens nuværende annonceleverandør om nye annonceprogrammer til Digg's brugere og annoncører. Aftalen gælder ifølge fimaet i tre år.
Digg samler historier op fra hele nettet og lader brugere og læsere bedømme og anbefale dem til andre. På en måned har siden mere end 17 millioner unikke besøgende, ifølge egne oplysninger.
Microsoft har på det seneste så småt taget fat på at øge indsatsen på at blive en større konkurrent i kampen om reklamekronerne på nettet, som Google og andre firmaer leder.
Aftalen er det andet partnerskab som softwarefirmaet offentliggør i den sidste uges tid. Sidste tirsdag indgik Microsoft en aftale med portalen Ask.com.
Firmaet har også betalt 32,5 milliarder kroner for det digitale annonce og marketingsbureau aQuantive, en handel som ventes at falde helt på plads efter et aktionærmøde i næste måned.
Oversat af Rune Pedersen