Er din ledelse beta-parat eller hænger du bagefter?

Klumme:Et medies innovationshøjde er proportionalt med ledelsens beta-parathed.

21. juni havde Update på Danmarks Journalisthøjskole inviteret Rob Curley fra Washington Post til at komme og fortælle om lokalt indhold på tværs af medieplatformene.

Han viste så mange metoder til at skabe indhold som brugerne oplever som interessant, at det er svært at få øje på, hvorfor danske medier gør så lidt på området.

Et medies innovationshøjde er proportionalt med ledelsens beta-parathed.

Eller sagt på en anden måde, tidligere blev chefen evalueret på, om det, der blev lanceret, var rigtigt og færdigt og perfekt, når det blev lanceret.

I dag skal ledelsen vurderes på, om den har fået øje på brugerne og deres behov og evner at få medarbejderne til at udvikle nye løsninger i tæt dialog med brugerne, og om ledelsen er parat til at gå i luften med betaversion 1.0, som viser mangler på en række områder, og derefter beta 1.1 og så beta 1.2 indtil brugerne er glade og udviklerne stolte.

Handler om journalistik

For Rob Curley handler en succesfuld fremtidig udvikling ikke om teknologi, men om journalistik.

Og især journalistik som skabes i mindre enheder, for det er kun mindre enheder, der kan være handlekraftige.

Og så handler det om at lytte. Lyt til læserne, lytterne, seerne.

Rob Curley viste, at det kræver ressourcer at lytte til læserne. Og at man skal tænke hyper-lokalt.

Han fortalte om www.facebook.com – Tjek den selv.
Og om et særlig site, han havde været med til at producere i Kansas City om det lokale basketballhold.

De indsamlede data fra lilleputspillere om, hvilke kampe de skulle spille hvor og hvornår og fulgte med i udviklingen, og skete der ændringer, sms’ede man forældrene. Det gjorde de allerede i 2004.

Billede af banen

De producerede også et baseballkort med et foto af hvert barn, barnets biografi og et interview med barnet.
Og for at give publikum et overblik over, hvor deres nye billetter til kampene med the Jayhawks var, fik avisen et par studerende til at sætte sig på hvert sæde i hallen og tage et billede af banen.

Disse billeder blev lagt sammen, og når man så på en oversigt over hallen og klikkede på sit sæde, fik man et foto, der viste nøjagtig hvordan banen tog sig ud fra netop det sæde.

Eller tjek onBeing.com. Klik på iphone, cell phone, eller hvilket apparat du vil se et indslag på, tilpas billedstørrelsen, og klik så på et af de ansigter, du ser foran dig.

Alle sammen almindelige mennesker, som har en interessant historie at fortælle.

Vi skal ikke altid høre på Bush eller Rumsfeld, som Rob Curley sagde.

Laktose-intolerant

Der er manden, hvis græsplæne pruttede ham i hovedet.

Eller den unge kvinde som er laktose-intolerant, eller knægten på syv år, der deler ud af sin livserfaring og fortæller:

“Da jeg var fire år og fem år og også da jeg blev seks år gik det, men efter jeg er blevet syv er livet blevet hårdt. Nu skal jeg til at lave test, og det kan jeg ikke lide, bøvs.”

Sitet havde 10 profiler klar, da siden blev lanceret, der lanceres en ny om dagen.

Hver gang bliver der lavet en halvanden times interview, som klippes ned til to minutter.

For at geare et medie til at være hyper-lokalt og inddrage brugerne over hele sitet skal man bede de negative journalister søge job hos konkurrenten, få fat i en chefredaktør, der virkelig tænder på lokalt indhold og brugere.

Og belønne de medarbejdere, der sætter en ære i at lytte til brugerne. Og så ind med en direktør for det hele, der for alvor er beta-parat.

Så tager det kun et år, sagde Rob Curley, der også løftede sløret for Washington Posts fremtidige strategi, som han lovede vil være blogfrit- og dermed også klummefrit område frem til 16. juli.

Pouline Middleton er direktør i Crossroads Copenhagen.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere