En fordobling af overskuddet uden markedsføring og uden aktivt salg.
Sådan lyder resultatet for TIA Technology, der sælger it-løsninger til forsikringsbranchen.
I 2006 fik TIA Technology nemlig fem nye kunder i modsætning til kun tre kunder i 2005, hvor virksomheden mærkede en mindre tilbagegang.
Professionalisering i gang
Nu skal selskabet blive mere professionel, så det ikke bliver så tilfældigt, hvor mange virksomheder, der hører rygtet om TIA Technologys produkter det enkelte år. Og ambitionerne er skyhøje.
"Vi vil være dem, der sætter standarden for internationale forsikringsløsninger," siger Jesper Houlind, administrerende direktør for TIA Technology.
Derfor har de tidligere ejere, deriblandt Jesper Houlind, solgt 60 procent af virksomheden til investeringsselskabet Dansk Kapitalanlæg.
Det er nu gået i gang med at professionalisere arbejdet i bestyrelsen og direktionen. Desuden hjælper investeringsselskabet netop nu med at få opbygget en aktiv salgsorganisation.
Ingen egentlige konkurrenter
Jesper Houlind mener, at TIA Technology har en god mulighed for at blive den internationale standard, fordi virksomheden har dokumenteret, at dens produkt virker i nu næsten 50 forsikringsselskaber, som opererer i 29 lande.
Nogle egentlige konkurrenter har TIA Technology ikke, men det har nogle virksomheder, som det holder øje med. Nogle af dem er ganske store, men ikke inden for de deciderede forsikringsløsninger.
For 2007 er målet nogle resultater, der minimum matcher top- og bundlinjen i 2006.
TIA Technology har ikke offentliggjort omsætningen og antallet af medarbejdere i regnskabet for 2006, og virksomheden har ikke ønsket at oplyse tallene for Computerworld.