ELRO taber på belgisk tele-eventyr
Det lille jyske el-selskab ELRO, der i går vandt WiMAX-auktionen om landsdækkende bredbånd, tabte i 2006 penge i Belgien. ELRO ejer 75 procent af det belgiske tele-selskab Dixitel, der netop har offentliggjort et årsregnskab med et tab på 3,5 millioner kroner og samtidigt tabte hele sin egenkapital. Derfor har ELRO grebet i egen lomme og indbetalt 3,5 millioner kroner til det underskudsplagede selskab. (Jyllands-Posten)
Svenske Boxer favorit til digitalt tv i Danmark
Til efteråret vælger Danmark gatekeeper til det digitale sendenet, og her blander svenske Boxer sig blandt topfavoritterne. Selskabet har solide erfaringer med et lignende sendenet fra vort svenske naboland, hvor Boxer servicerer 700.000 abonnenter. (Jyllands-Posten)
Sociale netværk skaber en flodbølge af klik
Sociale fællesskaber på nettet som dating.dk og arto.dk, har godt fat i købevillige og dedikerede teenagere. Selskabet bag de to sider, Freeway, rykkede i uge 22 op på FDIM's niendeplads over de mest besøgte medier med 800.000 unikke besøgende. Men målt på antal klik, så snupper selskabet en klar førsteplads, da Freeways hjemmesider genererede en kvart milliard sidevisninger mod eksempelvis tv2.dk's 30 millioner sidevisninger. (Jyllands-Posten)
Topchefer sender regelmæssige nyhedsbreve
For at komme i bedre kontakt med sine medarbejdere sender direktør Christian Hoff fra YX Energi – tidligere Hydro Texaco – regelmæssige nyhedsbreve til de ansatte. "Megen information giver mulighed for, at folk forstår virksomhedens tankegang," lyder det fra direktøren. Irmas direktør Alfred Josefsen sender et nyhedsbrev ud om dagen ud fra samme tankegang. (Berlingske Tidende)
Katastrofe-år for Saxotech
Softwarefirmaet Saxotech er efter et mislykket eventyr i Tyskland meget langt fra de drømme om Nasdaq-notering, som firmaet ellers proklamerede for halvandet år siden. "Det har været et frustrerende år," erkender selskabets direktør Anders Christiansen efter, at Saxotech har oplevet faldende omsætning og et underskud på knap 60 millioner kroner. (Børsen)
Målrettede net-reklamer irriterer forbrugerne mindre
På trods af at vi bliver eksponeret med reklamer som aldrig før, så daler irritationen i Danmark over den massive markedsføring. En undersøgelse fra mediebureauet Mindshare viser, at irritationen over internetreklamer er faldet med 70 procent i 2005 til 45 procent i 2007. Det skyldes ifølge Mindshare, at reklamerne på nettet er blevet mere målrettede med færre pop-up-reklamer. (Børsen)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.