Teleselskabet A+ har været ude og bruge af sin kapitalindsprøjtning på 100 millioner kroner fra LD Equity.
Forretten til at stille selskabets indkøbssult blev medieleverandøren FasCom, der efter 60 år i antennebranchen nu er under A+ ejerskab.
FasCom har 27.000 radio- og tv-kunder og leverer bredbånd til 16.000 husstande.
"Vi skal ikke bare sælge bredbånd. Med vores køb af FasCom kan vi nu også bevæge os ind på antenne-området og udvide vores kundeportefølje," fortæller administrerende direktør i A+, Henrik Lind, til Computerworld.
Han forklarer samtidigt, at selskabet har en langsigtet indkøbsstrategi og dette køb kun er forretten.
"Vi har kig på flere forretninger ude i fremtiden, så vi kan komme op blandt landets fire største bredbåndsleverandører," fortæller Henrik Lind.
A+ har aktuelle planer om at nå op på i alt 150.000 kunder i 2009.
Hemmelig pris
Hverken A+ eller FasCom ønsker at oplyse, hvad A+ har betalt for FasCom.
"Vi har aftalt at holde det hemmeligt, så det må I respektere," lyder det fra direktøren.
Han oplyser samtidigt, at alle 35 medarbejdere hos FasCom beholder deres job.
"Når vi er i gang med at ekspandere, så er det sidste vi tænker på at afskedige medarbejdere," forklarer Henrik Lind.
Begejstring hos FasCom
Hos FasCom er der begejstring over aftalen.
”Vi bliver en del af en større koncern, og dermed får vi bedre mulighed for at sælge vores services og installationer på markedet. Der er ingen tvivl om, at der vil ske en række konsolideringer i branchen, og dem har vi ønsket at være en del af”, lyder det fra Tina Kaa, administrerende direktør i FasCom, i en pressemeddelelse.
Både medarbejdere og kunder bliver i FasCom-regi.