Computerworld News Service: FeedBurners teknologi skal forbedre Googles udbud af service til annoncenetværk og publicering på nettet, meddeler Google.
Handlen er endeligt afsluttet, men betingelserne er ikke blevet offentliggjort.
FeedBurner forsætter sit arbejde som hidtil, så virksomhedens eksisterende kunder ikke bliver påvirket af handlen.
Nye kunder kan fortsat bestille FeedBurners service, og sideløbende hermed arbejder Google på at integrere FeedBurners teknologi og en række af søgegigantens egne produkter.
Mængden af web-indhold og annoncer der leveres via RSS og Atom-tilførsler, er vokset markant i løbet af de seneste år, og Google håber hermed på at få del i den vækst og udvide rækkevidden af sine annoncer.
”FeedBurner, der har over 400.000 publicister i sit netværk, kommer til at supplere Googles eget AdSense-netværk, der især består at bloggere,” siger Susan Wojcicki, som er vicedirektør for produktadministration hos Google.
FeedBurner deler desuden Googles mål om at hjælpe brugere med at finde information på nettet, hvilket burde blive hjulpet på vej af det nye samarbejde.
"Vi tror, det her kommer til at gavne brugerne, publicisterne og annoncørerne på nettet,” siger Susan Wojcicki.
”FeedBurner er en privatejet virksomhed, som blev opstartet i 2003, og som hjælper publicister og annoncører igennem det komplekse system af netbaserede medier med RSS-tilførsler, widget-applikationer og mobilt udstyr,” siger Dick Costolo, som er FeedBurners administrerende direktør og medstifter.
"FeedBurners fokus på at levere de rette medier til den rette bruger og at måle aktiviteter for at hjælpe publicisterne udgør en fantastisk mulighed for at kombinere vores vision med Google, som vil organisere verdens informationer,” siger han.
Oversat af Ditte Thøgersen