Google fylder Google Maps med reklamer

Google Maps med indlagte reklamer er lige på trapperne. Man kan vælge reklamerne fra, men de kan være en fordel, hvis man for eksempel er på ferie, mener Google.

Computerworld News Service: Ved en snigpremiere har Google løftet sløret for, hvordan virksomheden har tænkt sig at integrere sin AdSense reklameplatform i Google Maps.

”Google har endnu ikke fastlagt en tidsfrist for, hvornår den integrerede version skal tages i brug,” siger Andrew Eland, der udvikler for Google.

Google Maps får blandt andet en ny egenskab, ”Mapplets”, der giver web-udviklere mulighed for at bygge applikationer inde i Google Maps.

Mapplets trækker på to brugerflader til applikationsprogrammering: Gadgets og Maps.

En Mapplet kan bruges til at vise indhold i et pop-op vindue, for eksempel et foto og en beskrivelse af en bygning eller et landemærke.

Når musen glider over eksempelvis en forretning, der er markeret med et ikon på kortet, vises forretningens aktuelle reklame i et pop-op vindue.

Andrew Eland viste et eksempel, hvor et hotel havde sit eget ikon og viste sine tilbud frem, når man rørte det med musen.

Brugerne får mulighed for at slukke for reklamerne.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere