YouTube vil betale populære brugere

Udvalgte brugere, som tiltrækker mange andre brugere, skal nu belønnes på lige fod med YouTubes professionelle partnere.

YouTube vil nu lade nogle af hjemmesidens mest populære brugere få del i den reklameomsætning de generer via de bidrag, de tilfører siden.

"Indtil videre har YouTube skelnet mellem det indhold, brugerne skaber, og det indhold, YouTubes professionelle partnere producerer,” står der på YouTubes blog

YouTube er ejet af Google og har aftaler med forskellige producere, som leverer indhold til siden for eksempel National Basketball Association og British Broadcasting.

Hjemmesiden deler sin reklameomsætning med disse producere. Brugerne, der selv laver indhold og lægger det ud på siden, får ikke noget af YouTube.

YouTube vil nu belønne nogle af de brugere, som lægger meget populært materiale ud på siden.

De udvalgte brugere bliver YouTube-partnere og får samme andel af reklameomsætningen som de professionelle producere.

YouTube udvælger brugerne baseret på deres popularitet og siger, at deres profiler er interessante for reklamefolk, fordi de tiltrækker en stabil strøm af andre brugere.

YouTube vil ikke afsløre, hvor stor en del af reklameomsætningen de udvalgte brugere får.

Det er kun de brugere, YouTube udvælger, der får del i aftalen, men andre interesserede har lov til at kontakte YouTube og udtrykke deres deltagelse.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere