YouTube vil betale populære brugere

Udvalgte brugere, som tiltrækker mange andre brugere, skal nu belønnes på lige fod med YouTubes professionelle partnere.

YouTube vil nu lade nogle af hjemmesidens mest populære brugere få del i den reklameomsætning de generer via de bidrag, de tilfører siden.

"Indtil videre har YouTube skelnet mellem det indhold, brugerne skaber, og det indhold, YouTubes professionelle partnere producerer,” står der på YouTubes blog

YouTube er ejet af Google og har aftaler med forskellige producere, som leverer indhold til siden for eksempel National Basketball Association og British Broadcasting.

Hjemmesiden deler sin reklameomsætning med disse producere. Brugerne, der selv laver indhold og lægger det ud på siden, får ikke noget af YouTube.

YouTube vil nu belønne nogle af de brugere, som lægger meget populært materiale ud på siden.

De udvalgte brugere bliver YouTube-partnere og får samme andel af reklameomsætningen som de professionelle producere.

YouTube udvælger brugerne baseret på deres popularitet og siger, at deres profiler er interessante for reklamefolk, fordi de tiltrækker en stabil strøm af andre brugere.

YouTube vil ikke afsløre, hvor stor en del af reklameomsætningen de udvalgte brugere får.

Det er kun de brugere, YouTube udvælger, der får del i aftalen, men andre interesserede har lov til at kontakte YouTube og udtrykke deres deltagelse.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere