Computerworld News Service: Da Sony skulle promovere sit nye computerspil ”God of War II” ved en event i Athen, var der både topløse modeller og en ged, som fik hugget hovedet af.
Virksomheden foretager nu en intern undersøgelse af begivenhederne.
Grunden til at der er blevet kastet lys over virksomhedens radikale promoveringsstrategi, er, at der er bragt billeder af begivenheden i juni-nummeret af bladet "Official PlayStation Magazine" i Storbritannien.
Avisen The Daily Mail har siden bragt billeder fra begivenheden.
Død ged
De inkluderer blandt andet et billede, der forestiller en meget let påklædt kvinde og hvad der ligner en hulemand, der bukker sig over en død ged.
”Sony har besluttet sig for ikke at trykke den sektion af bladet, hvor billederne bliver vist,” siger en talsmand for bladets udgiver, Future PLC.
Det er ifølge talsmanden en meget svær opgave at fjerne sektionen med så kort varsel, og 2.000 numre af bladet er allerede blevet sendt ud til abonnenter.
Sony Storbritannien indrømmer, at visse dele af promoveringen var upassende, men forsøgte ellers af nedtone, hvor drabelig hændelsen var.
Geden blev leveret af en slagter til lejligheden, og begivenheden var organiseret af et græsk produktionsselskab, der forsøgte at drage paralleller til den græske mytologi.
Sony afviser The Daily Mails beretning om, at gæsterne blev inviteret til at befamle den varme, døde ged. Gæsterne fik i stedet mad der skulle ligne gedens indvolde.
Der står på Sonys hjemmeside, at det nye spil er uegnet for børn og er beregnet til spillere, der er 17 år og ældre, fordi spillet både indeholder blod, vold og nøgenhed.
Oversat af Ditte Thøgersen