[b]Computerworld News Service: [b/]IBM håber at gøre flere kunder interesserede i virksomhedens såkaldte mellemmarkeds-produkter med udvidelsen af selskabets Express Advantage-program og tilføjelsen af nye server-, lagrings- og softwaretilbud.
IBM lancerede systemet for cirka et år siden i USA og Canada som en samlet Express-løsning til mellemmarkedet, som IBM definerer som virksomheder med mellem 100 og 1.000 ansatte.
Siden IBM i 2002 lancerede det første Express software, har virksomheden bestandigt udvidet sit udvalg til små og mellemstore virksomheder.
Det Express-tilbud der udkommer i Europa, indeholder tilføjelser til IBMs serversystem, lagring og Lotus kommunikationssoftware.
”Større forretningskunder får et skræddersyet system, der passer perfekt til dem, hvor de mindre virksomheder køber et færdiglavet system,” siger Ray Boggs, vicedirektør for forskning i små og mellemstore virksomheder hos IDC.
”Alligevel tilfører IBM sine partnere nogle ressourcer, for eksempel med det udvidede Express Advantage program, der giver virksomheden mulighed for at tilpasse de forskellige dele af systemet til dens specifikke behov,” fortsætter han.
Oversat af Ditte Thøgersen