Computerworld News Service: Den administrerende direktør for Brocade Communications Systems, Michael Klayko, spår, at virksomhedens opkøbsstrategi giver adgang til fire gange så mange markedsandele i 2008.
Brocades kernemarked er forbindelser via fiberkanaler til lagringsnetværk (SAN) og bliver i 2007 vurderet til at indbringe handler for cirka ti milliarder kroner.
Årets nye erhvervelser af blandt andre McData og Silverback Networks, giver Brocades adgang til forretninger for op mod 30,2 milliarder i år og en endnu mere til næste år, fortæller Michael Klayko på et pressemøde torsdag.
”Brocade kan nu konkurrere på nye områder, heriblandt udvidelser af lagringsnetværk, router-egenskaber, 10-gigabit Ethernet datacenter-forbindelser og lagrings- administration,” siger han. ”Markedets muligheder vokser i takt med at det digitale univers’ muligheder vokser.”
Den største nye mulighed for Brocade, er inden for det såkaldte file-area networking (FAN), der betyder organisering af ustrukturerede data. Uensartede Word-filer, e-mail beskeder, dias præsentationer og andre filer, der i mange organisationer ikke er ordnet særligt godt.
"De fleste virksomheder har ingen fast politik for hvordan man skal administrere de mange filer. Det er et enormt problem og en enorm mulighed for os,” siger Michael Klayko.
”Brocades opkøb vil give virksomheden en fordel overfor rivaler som Cisco Systems,” siger Brian Babineau, senior- analytiker hos Enterprise Strategy Group, et forsknings- firma der specialiserer sig i lagringsindustrien.
Brocade har en årlig omsætning på 4,5 milliarder kroner, hvis man ikke tæller McData med.
Rivalen QLogic omsætter for 3,2 milliarder og Emulex for 2,3 milliarder kroner, ifølge 2006 oplysningerne fra Hoover's.
Brocades mest markante rival er klart Cisco. Lagring udgør kun en lille del af Cisco årlige omsætning på 179 milliarder kroner, men det er virksomhedens placering som den dominerende producent af forretningsnetværk giver den salgskraft.
Oversat af Ditte Thøgersen