Salgsdirektør Thomas Gregers Honoré har onsdag overtaget jobbet som administrerende direktør for Oracle Danmark.
Han afløser som Stig Jørgensen, der gennem de sidste godt tre år har stået i spidsen for softwarehuset danske selskab, og nu er blevet forfremmet til jobbet ansvarlig for partner-salget i 13 vesteuropæiske lande.
Stig Jørgensen har de sidste seks måneder selv arbejdet på at etablere sit nye job sideløbende med arbejdet som administrerende direktør i Danmark.
Ny organisation
Fra i dag har Oracle nemlig også gennemført en ny organisatorisk opdeling, så selskabet fremover hviler på tre organisatoriske søjler: teknologi, applikation og partnere.
Oracle har de seneste år købt op i den globale softwareindustri.
Blandt de mere markante indkøb har været Peoplesoft og Siebel, og organisations-ændringen sker blandt andet for at udnytte værdien i integrationen af disse selskaber.
Den nye administrerende direktør for Oracle Danmark, Thomas Gregers Honoré, udtrykker da også begejstring for at overtage jobbet netop nu, hvor koncernens salgsaktiviteter i høj grad handler om at udnytte den globale værdikæde, som Oracle har skab med udvikling i San Francisco, support i Cairo og økonomifunktion i Bukarest. Han har været to år i Oracle og kørt tæt parløb med Stig Jørgensen.
- Nu skal vi så demonstrere, at vi kan bruge den globale værdikæde til at skabe værdi for kunderne, når vi fremover især fokuserer på CRM, SOA og ERP, siger Thomas Gregers Honoré.
Det danske salg voksede i det sidste regnskabsår med 20 procent til 278,2 millioner kroner, mens resultatet blev på 11 millioner mod et underskud på 1,3 millioner kroner året før.
I Danmark har Oracle cirka 200 partnere.
I Stig Jørgensens nye vesteuropæiske region er der i alt 6.100 partnere, som står for godt halvdelen af Oracles salg - og de skal gerne blive til flere.
- Vi har brug for at få flere fødder på gaden for at sælge, siger Stig Jørgensen, der bliver boende i København.