Tusindvis af internetbrugere har de seneste måneder fulgt med i en amerikansk teenagepiges videodagbog om hendes daglige problemer via videotjenesten YouTube.
Hele tiden har publikum dog siddet med det nagende spørgsmål om, hvorvidt pigens historier var ægte, eller om der måske var tale om et veltilrettelagt pr-stunt for en ny Hollywood-film.
Nu har skaberne af kultfænomenet Lonelygirl15 besluttet at stå frem over for nyhedsbureauet AP.
Det sker, efter rygterne om, at der skulle være tale om såkaldt viral markedsføring, er blevet mere højlydte blandt fænomenets fans.
Det viser sig imidlertid, at der hverken er tale om en ægte teenagepiges liv eller et pr-stunt.
I stedet er der tale om et forsøg på at skabe en overbevisende fiktiv fortælling, der passer til YouTube-kulturen.
- Vi er fans af mediet. Det markerer et skift fra, at de store virksomheder styrer indholdet, til at magten ligger i hænderne på den lille mand, der har et webkamera, siger Greg Goodfried til AP.
Han står sammen med to andre unge i 20'erne fra Californien bag Lonelygirl15-fænomenet.
De tre har på skift instrueret og skrevet manuskript til den fiktive videodagbog med inspiration fra fansene, efterhånden som dagbogen blev mere populær.
Afsløringen af, at dagbogen er fiktion, har dog ikke stoppet fænomenet. Tværtimod har endnu flere tilmeldt sig nyhedsfeedet om Lonelygirl15 siden afsløringen, skriver AP.