Konsulentydelser er ikke lige til at erhverve sig gennem en web-portal, men det er til gengæld al den hardware, der følger med i halen på en konsulentopgave.
Det mener Com-It, der sigter ihærdigt efter at øge salget via selskabets web-portal.
- Vi har indlemmet Infohuset i Com-It, og det er planen, at vi skal have to selvstændige web-portaler op at stå, siger Mads Henriksen, administrerende direktør, Com-It.
Han har brugt de sidste ni måneder på at udvikle Infohusets web-portal, så den kan bruges i Com-it-regi.
- Vores omsætning holder vi for os selv, men jeg forventer, at der kører salg gennem portalen i år for et større tocifret millionbeløb, siger Mads Henriksen.
B2b og B2C
Com-Its og Infohusets portal retter sig mod henholdsvis B2B- og B2C-markedet (business-to-business og business-to-bonsumer).
Ifølge Mads Henriksen konkurrerer Com-It med de allerstørste leverandører til det professionelle marked som for eksempel Topnordic, Atea, Kerfi, Comwir og Netkoncept.
- Infohuset retter sig mere mod salg i den lave ende til private, og vi vil fortsat brande os som to selvstændige web-shops, siger Mads Henriksen, der for Infohuset ser selskaber som Computerstore og ITbutikken som konkurrenter.
Han forventer i øvrigt, at salget til private stiger i takt med, at fladskærms-tv vinder frem, og at elektronikken i hjemmene udvikler sig med settop-bokse, media-centre og alt, hvad dertil hører.
2006 bliver et investeringsår for Com-It, der netop har ansat en ny salgsdirektør og forventer at mande op med yderligere 10 mand i løbet af året.
- Jeg forventer ikke et vanvittigt godt resultat i 2006, men trods alt, at det bliver positivt, siger Mads Henriksen.