Det får ikke Cybercity- og Sonofon-bossen Henrik Clausen til at ryste på hånden, at flere tidligere Cybercity-chefer i sidste uge lancerede det nye bredbåndsselskab Fullrate.
Fullrate tilbyder IP-telefoni og superbredbånd til priser, der ligger langt under, hvad Cybercity kan tilbyde, fordi selskabet i første omgang kun satser på Storkøbenhavn.
- Jeg ser ikke nogen virksomhed som en speciel trussel. Vi er nødt til at være konkurrencedygtige i forhold til markedet og tro på, at vi har formået at udvikle både vores mobil- og bredbåndsforretning de seneste år. Så vi går ikke og er bange for nogen eller bekymrer os, siger Henrik Clausen.
Stor vækst
Den norske telekoncern Telenor, der ejer både Cybercity og Sonofon, offentliggjorde torsdag sit regnskab for første kvartal.
Her kan man se, at omsætningen i forhold til samme kvartal året før steg med 17 procent for Sonofon og 37 procent for Cybercity, der nu har 138.000 bredbåndskunder.
- Vi er vokset mere det sidste år, end vi nogensinde har vokset før. Det skyldes, at vi har fået volumen i forretningen og er lykkedes med satsningen på telefoni, der nu er blevet en del af det at levere bredbånd, fortæller Henrik Clausen.
Hos den nye konkurrent Fullrate er telefoni så integreret en del af produktet, at man ganske simpelt ikke kan undgå at få det med, når man køber bredbånd.
Simpel model
Men heller ikke Fullrates simple model med et grundprodukt og få tilvalg skræmmer Cybercity-chefen.
- Vi har vænnet os til, at vi har mange produkter i Danmark. Vi har nogle store konkurrenter at forholde os til, men vi skal også hver dag være bedre end de mindre aktører, siger Henrik Clausen.
Hans største opgave har det seneste års tid været at binde søsterselskaberne Sonofon og Cybercity sammen på distributionssiden.
Til juni flytter de to selskaber sammen på Frederikskaj i København, og herefter handler det om i højere grad også at sælge mobil- og bredbånds-produkterne som en fælles pakke til kunderne.
Cybercity er i dag Danmarks næststørste bredbåndsudbyder med en markedsandel på 14,6 procent.