Med ambitionen om at blive den førende leverandør af hostede kundehåndteringsløsninger (CRM) i Danmark har Aqcel overtaget Cubizz Sales Tolls.
Bag Aqcel står brødrene Morten og Lars Munch Johansen, og Cubizz-aktiviteterne kommer over i selskabet Aqcel CRM, hvor også fem medarbejdere samt partnerne - salgsdirektør Peter Tranberg Møller og leverancedirektør Esben D. Christensen - får plads.
Derimod har Cubizz’ Sales Tools tidligere chef, Torben Aagaard, valgt at prioritere udviklingen af Cubizz Communication, som er et reklamebureau, der har specialiseret sig i dialogmarketing.
Optimal fleksibilitet
Cubizz Sales Tools har allerede 60 kunder - og planen er at nå 200 store danske kunder inden udgangen af 2007.
Aqcel CRM giver kunderne mulighed for at selv at bestemme, om de vil leje eller eje softwaren, om de vil have den installeret lokalt eller hosted hos TDC, og endelig kan Aqcel yde konsulentservice enten af lokale konsulenter eller via offshore partner i Pakistan.
- Hvor CRM-løsninger tidligere var forbeholdt store virksomheder, er der nu en klar tendens til at mindre og mellemstore virksomheder også vil professionalisere og systematisere deres kunderelationer. Hele dette store SMB- og midmarket-segment er vores store mulighed. Mange virksomheder helt ned til 100 medarbejdere har stort udbytte af at få styr på kunderelationerne ved hjælp af denne løsning, siger administrerende direktør Morten Munch Johansen, Aqcel CRM.
Aqcel CRM overtager også Cubizz' partnerstatus hos Microsoft, hvor forventningerne til det nye forretningskoncept, som Aqcel selv betegner som optimal fleksibilitet, er store.
- Vi tror, at Aqcel har set rigtigt, og at selskabet med denne optimale fleksibilitet vil være i stand til at tiltrække nogle nye kunder, der ellers ikke ville have købt Microsoft CRM, og det, vurderer vi, som utroligt spændende og fyldt med masser af potentiale, siger produktchef Bjørn Skou Eilertsen, Microsoft CRM.
Skal selv kunne vælge løsning
Han peger desuden på, at den afgørende forskel ikke ligger i om kunderne kan eje eller lejesoftwaren eller få den hosted, men at det er muligt for kunder et sted at kunne vælge præcis den løsning, der er optimal for den enkelte.
- Der vil være kunder, der vil foretrække en enkel model, der blot skal køre, og så vil der være andre, der vil stille væsentligt større krav og de har så endda muligheden for at få opgaverne løst herhjemme eller eventuelt til en langt billigere pris i Pakistan, siger produktchefen.
Selskabet er flere gange belønnet af Microsoft med danske og internationale priser. senest er Aqcel CRM udnævnt til årets Microsoft CRM Partner i 2005/06.