Google bekræfter milliardopkøb i AOL

AOL og Google har nu officielt bekræftet, at Google betaler godt 6,2 milliarder kroner for fem procent af AOL, som til gengæld får lov til at sælge grafiske reklamer via Google.

Søgemaskinen Google og internetudbyderen AOL har nu bekræftet, at Google køber en andel på fem procent i AOL for godt 6,2 milliarder kroner.

Handlen besegler samtidig et nyt samarbejde om salg af internetreklamer.

Flere analytikere betegner ifølge nyhedsbureauet Reuters handlen som en defensiv sejr for Google, fordi aftalen betyder, at Microsoft ikke får mulighed for at udnytte AOL som springbræt til at indhente Google på søge- og reklamemarkedet.

Som led i aftalen får AOL lov til at sælge grafiske reklamer til Googles reklamenetværk, der hidtil har været baseret på tekst-reklamer.

Handlen værdisætter AOL til omkring 120 milliarder kroner, hvilket er et godt stykke fra dengang, selskabet rystede dotcom-boblen ved at købe mediegiganten Time Warner for omkring en billion kroner i januar 2000.

Den prissætning kan blive afgørende for, om Time Warner vælger at skille sig af med AOL, sådan som flere aktionærer har foreslået.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere