Billetlugen.dk, der har høstet heftig kritik for problemer i forbindelse med salg af meget efterspurgte koncertbilletter til blandt andre Robbie Williams og Bruce Springsteen, forsøger at forebygge en gentagelse i forbindelse med salg af billetter til Rolling Stones-koncerten i Horsens til sommer.
Selskabet har derfor skiftet sit køsystem ud med et nyt fra Citrix Netscaler, som ifølge direktør i Billetlugen Peter Østergaard bruges af nogle af de allerstørste billetudstedere i verden.
- Vi har taget konsekvensen af, at der måske vil komme nye episoder, hvor der opstår meget store køer. Folk vil stadig opleve, at de står i kø, men vi vil undgå, at de ender på et fejlbillede på nettet og dermed får indtryk af, at de måske ikke længere står i kø, siger direktøren.
Den nye løsning fordeler belastningen på en række websider, så flaskehalse burde kunne undgås.
Det forhenværende køsystem blev taget i brug netop for at give brugerne oplevelsen af et fair køsystem, hvor alle, hvad enten de henvendte sig telefonisk, personligt eller på nettet, blev tildelt et nummer i køen.
Så retfærdigt som muligt
Men presset i forbindelse med salget til Robbie Williams gav ustabile servere, og nu skiftes køsystemet altså ud.
Derfor tror direktøren på, at han vil møde færre mails fra skuffede billetkøbere i sin indboks, selv om der altid vil være nogle, som går forgæves efter billetter.
- Vi mener, at vi nu er i besiddelse af den bedst tilgængelige teknologi, og at vi dermed har skabt rammerne for den mest retfærdige billetdistribution overhovedet muligt, siger Peter Østergaard.
Den nye investering har været igennem en succesfuld test og skulle nu være klar til, at der søndag i denne uge ventes et massivt rykind af rockfans, der vil sikre sig billetter til de aldrende rullestens koncert i Horsens næste år.