Da den danske DVD-producent KiSS i sommer blev solgt til Ciscos datterselskab Linksys var det uklart, hvordan Linksys ville inkorporere den danske producent i sin produktstrategi, der først og fremmest går på at sælge routere og switche til små virksomheder og hjemmebrugere.
Men på et netop afholdt statusmøde i København kunne både Linksys's europæisk salgsdirektør Robert M. Auci og den danske KiSS-direktør Peter W. Christensen slå fast, at KiSS spiller en helt central rolle i et af Linksys' fire hovedområder; nemlig hjemmeunderholdning.
– I Cisco har vi en strategi om, at vi skal være nummer et eller nummer to i vores områder, og hvis vi ikke kan nå det ved organisk vækst, så vil vi gennemføre opkøb, og med opkøbet af KiSS har vi sikret os en ledende position, når det gælder det digitale hjem, sagde Robert M. Auci.
Faktisk er KiSS den altdominerende spiller i denne division, der ud over samtlige KiSS ansatte kun har nogle stykker flere.
– Vi er klart den største del af home entertainment divisionen, og vi har blandt andet suppleret med ingeniører fra Korea og Kina, siger Peter W. Christensen.
De øvrige strategiske områder for Linksys er kommunikationsteknologi til private og til erhvervslivet og overvågning.
Peter W. Christensen fortalte desuden, at det er meningen, at udviklingen af KiSS' netværksforbundne DVD-spillere fortsat skal foregå i Hørsholm i Danmark, samt at KiSS forventer at kunne sende netværksforbundne fladskærmsfjernsyn – både LCD og plasma – på markedet i slutningen af første kvartal næste år.
Det er næsten to år efter, at de første skærme blev præsenteret, men Peter W. Christensen kunne oplyse, at der efter indlemmelsen i Linksys og Cisco er fundet nye samarbejdspartnere, der vil forbedre KiSS's leveringsdygtighed.
– Vi har fået en lang række ting på plads blandt andet med hensyn til produktionsaftaler, hvor det har hjulpet betydeligt, at vi nu er en del af Linksys, og det er jo klart, at hvis vi skal have en global udbredelse så skal det hele været på plads, sagde han.