Nykredit-kunder er bedre tjent med BI

Nykredits kunder er bedre tjent med de muligheder, som Business Intelligence (BI) tilfører koncernen, end de er med at have en fast personlig kunderådgiver, mener vicedirektør i Nykredit.

Kunderne vil have den samme, faste kunderådgiver i banken.

Kravet er i top tre over bankkunders krav til banken i samtlige undersøgelser, som vicedirektør Flemming Haahr Vesterbrandt har gransket de seneste 20 år.

Men det er kun noget, kunderne tror, for de tager faktisk fejl, mener vicedirektøren.

- I virkeligheden vil de have, at de bliver genkendt og godskrevet den goodwill, de har opsparet, siger Flemming Haahr Vesterbrandt.

Det har Nykredit-koncernen, der har udbygget den oprindelige realkredit-forretning med bank, forsikring, pensionsprodukter med videre, taget konsekvensen af.

Indsamler al information

Koncernen har siden slutningen af halvfemserne bygget på en CRM-løsning fra amerikanske Siebel og siden tilføjet en Business Intelligence-løsning.

Løsningen er en udløber af en multikanal-strategi, hvor kunden skal have den optimale betjening, uanset om kunden vælger kontakt via telefon, internet, personligt eller per post.

Nykredit indsamler al den information, det kan lade sig gøre fra kommunikationen med kunden.

Informationen gemmes og anvendes både i den efterfølgende betjening af kunden, i intern planlægning og i markedsføringsaktiviteter.

Kun i de tungere rådgivningsspørgsmål bliver der koblet en fast medarbejder på et forløb. Det kunne for eksempel være i pensionsspørgsmål, oplyser Flemming Haahr Vesterbrandt.

Information her og nu

Overbygningen med Business Intelligence trækker på de registrerede oplysninger og giver overblikket over aktiviteterne.

For eksempel er det muligt hele tiden at følge status for, hvor travlt der er i butikken og hvor langt de enkelte aktiviteter er, her og nu.

Ifølge vicedirektøren er det klart en fordel i forhold til, hvis informationerne først var tilgængelige, i det øjeblik, aktiviteterne blev bogført og efterfølgende fremgår af en resultatopgørelse.

På vicedirektørens pc-skærm kan han minut for minut se, hvordan totalbilledet ser ud.

Hvor mange forespørgsler, der for eksempel er på nye lønkonti, hvor mange lånetilbud der mundtligt er acccepteret, men endnu ikke underskrevet og så videre.

Er der specielt pres på telefonerne i formiddagstimerne, kan der indkaldes ekstra personale til telefonerne.

- Det er mere at kigge igennem forruden, end det er at kigge i bakspejlet, siger Flemming Haahr Vesterbrandt.

Vicedirektøren er ikke i tvivl. Internt får Nykredit en mere effektiv udnyttelse af ressourcerne, og kunderne får en fuldgod erstatning for den personlige kunderådgiver.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere