Succesen for Apples digitale musikafspiller Ipod gør ondt på konkurrenterne.
Seneste tegn herpå er, at den japanske producent af forbrugerelektronik D&M Holdings nu lukker divisionen for bærbare digitale musikafspillere, skriver Financial Times.
Divisionen står bag varemærket Rio, der ellers af analytikere er udråbt til at være potentielle "Ipod-dræbere".
D&M, der også står bag varemærker inden for hi-fi som Denon og Marantz, oplyser, at de tabsgivende Rio-afspillere er blevet for meget massemarked.
Det er ikke i tråd med koncernens strategi, og derfor opgiver D&M at investere yderligere i det stærkt konkurrenceprægede marked for bærbare digitale musikafspillere.
Produktionen af Rio stoppes med udgangen af september.
Ipod sidder på omkring 75 procent af markedet i USA. Apple har siden introduktionen af Ipod i 2001 sendt næsten 22 millioner enheder på markedet.
Creative Technology, der står bag de digitale musikafspillere Nomad og Zen, meddelte tidligere på måneden, at Ipod'ens dominans og de små indtjeningsmarginer smertede på bundlinjen.
Selskabet fastholder dog introduktionen af to nye modeller med foto- og video-funktionalitet.