Artikel top billede

Forkert brug af AI kan sætte forholdet til dine kunder på spil

Ekspert i samspil mellem teknologi og kunderelationer forklarer i sin nye bog, hvordan AI kan skade virksomheder, hvis ikke teknologien bruges rigtigt.

Man sparker lidt en åben dør ind ved at konstatere, at AI kan gøre mange processer mere effektive.

Det kan derfor være fristende for virksomheder, at lade AI overtage så mange opgaver som overhovedet muligt.

Men her skal man passe lidt på. For overdreven anvendelse af AI kan risikere at skade virksomhedens troværdighed og autenticitet over for sine kunder.

Det er i hvert fald budskabet i den nye bog “Infailible: The Artificial Intelligence Ideology Reshaping Consumer Behavior” af Chris Hood, der netop er ekspert i samspillet mellem kundepleje og digitale processer.

I bogen – hvis titel kan oversættes til ”ufejlbarlig” – viser forfatteren begrænsningerne og styrkerne ved AI.

Blandet andet ved at lade hvert kapitel matche en type menneskelig intelligens med en tilsvarende type kunstig intelligens på forskellige forretningsmæssige felter.

Derudover viser forfatteren blandt andet også hvordan store brands som Nike, Disney og Starbucks, har implementeret AI i deres forretningsmodeller, samt giver han en række praktiske strategier, for hvordan AI kan bruges til at forbedre forholdene til kunderne.

Bogen udkommer 31. januar.