Det er gået stærkt fra Itunes' spæde start i Storbritannien, Tyskland og Frankrig for lidt over et år siden.
Over 50 millioner musiknumre er blevet solgt til musikglade europæere i de nu 17 lande, der kan prale af at have en national udgave af Itunes musikbiks på nettet.
- Vi er glade. Vi vil gerne takke de europæiske musikelskere for at have gjort Itunes til en succes, siger Eddy Cue, vicedirektør for Apples applikations-division i en pressemeddelelse.
Europa halter bagefter
Men måske elsker europæere ikke musik lige så højt som amerikanerne, der køber næsten seks gange så mange gange numre hos Itunes.
Apple kan konstatere, at der er langt op til de 280 millioner sange, som de amerikanske forbrugere hidtil har købt hos Itunes.
Det kan naturligvis også hænge sammen med, at de europæiske Itunes Music Stores med et katalog på en million sange har en halv million mindre end den amerikanske butik.
Herhjemme åbnede Itunes 10. maj og blev hurtigt kritiseret for at have meget lidt dansk musik. Det skulle der være blevet rettet op på efterhånden.
Ud over de første tre lande og Danmark, er der Itunes-butikker i Østrig, Belgien, Finland, Grækenland, Irland, Italien, Luxembourg, Holland, Norge. Portugal, Spanien, Schweiz og Sverige.
Apple ligger netop nu i forhandlinger om at komme ind på det japanske marked.