Vi ved, de er derude. Uanset, om du er ved at skabe et brand, en online-biks eller udbyder kurser i fingermaling, så står digitale trick-tyve på spring. Sikkerhedsekspert Ross Haleliuk kommer nu de udsatte i møde med sin guide ”Cyber for Builders”.
Bøger om cybersikkerhed er ofte skrevet for firmaets it-haj. Haleliuk henvender sig i stedet til startups, kaldet ”builders”.
Med 10 års erfaring i feltet kan Haleliuk øse af praktiske råd og vejledninger, når det gælder om at beskytte sit produkt, sit brand, sin marketingsstrategi og firmaportefølje.
Små, spirende forretninger er ofte nemt bytte, når det kommer til alskens dårligdomme ude i cyberspace. For eksempel id-tyveri, phishing og ransomware.
Mange startups har nemlig rigeligt at gøre med at banke en forretning op og skubber den digitale sikkerhed længere ned ad to-do-listen.
Bogens søgelys er især rettet mod startups inden for it-sikkerhed. Bliver kunderne mødt af en hijacket hjemmeside, svarer det til, at restaurantens kok er blevet syg af sin egen mad. Ikke lige den bedste reklame for produktet.
Cyber for Builders giver et overblik over industrien set gennem et sæt iværksætter-briller. Bogen beskriver rollefordelingen, når det gælder fundraising, rekruttering og partnerskab og fremsætter bud på kommende trends inden for it-sikkerhed.
Yderligere henvender guiden sig til alle dem, der svæver om den gryende forretning som måner om en planet. I denne sammenhæng taler vi om investorer, sleeping partners, pr-folk og sælgere, hjemmesidesnedkerne samt it- og marketingsafdelingen.
Der er nok at tage fat på, når værdier og forretning skal sikres bag digital lås og slå. Især når produktet, man gerne vil sælge, netop handler om it-sikkerhed.
Titel: Cyber for Builders: The Essential Guide to Building a Cybersecurity Startup
Forfatter: Ross Haleliuk