Ekspert i netmarketing vil satse nordisk

Aizee Internet Marketing står efter et indtjeningsmæssigt tigerspring i 2004 på spring til at udvide forretningen i Norge og Sverige. Blandt andet vil Vesterbro-firmaet have adgang til de større budgetter, hvor Danmark kun tæller som en del af en større region, og repræsentation i flere lande er derfor et krav.

En blomstrende forretning på at bistå virksomheder med markedsføring på nettet har givet det københavnske firma Aizee Internet Marketing appetit på at sprede frø i det øvrige Skandinavien.

Selskabet arbejder i øjeblikket på at få plantet fødderne på norsk og svensk grund.

- Vi er nødt til at være repræsenteret bredere i Skandinavien, hvis vores specialistområde skal blomstre fuldt ud, siger administrerende direktør Kim Hove Sørensen fra Aizee Internet Marketing.

Nogle selskaber vil overhovedet ikke lukke Aizee ind som leverandør, hvis det ikke kan ske i flere lande i Skandinavien, oplyser direktøren.

De opfatter ofte enten Skandinavien, Norden eller Nordeuropa for at være én region.

Opkøb, fusion eller ren opstart

Aizee Internet Marketing rådgiver om og gennemfører marketingaktiviteter på nettet med paralleller til det traditionelle mediebureau, som forsøger at optimere annonceringen i blandt andet tv og aviser.

På kundelisten står blandt andre TDC, Kilroy Travels, Pfizer, Top Danmark og Danske Bank.

I øjeblikket bliver der kørt pilotprojekter over grænserne, oplyser direktøren. Og i løbet af sommeren skal beslutningerne tages.

Aizee Internet Marketing A/S Årsregnskab
Millioner kroner20042003
Bruttofortjeneste2,20,8
Resultat af primær drift (EBIT)0,60,0
Resultat før skat 0,60,0
Resultat0,40,0
Egenkapital0,20,1
Antal ansatte63
- Om det bliver efter en opkøbs- eller fusionsmodel, eller det bliver en ren opstart, er ikke afgjort endnu, siger Kim Hove Sørensen.

Aizee Internet Marketing har i 2004 næsten tredoblet selskabets omsætning til omkring fem millioner kroner, oplyser direktøren.

Overskuddet for året ender på 450.000 kroner. Direktøren forventer vækst på mellem 80 og 100 procent for 2005.

Indtjeningen bliver forholdsmæssigt lidt ringere, da væksten i omsætning blandt andet kommer fra en vækst i købte kampagner på søgemaskiner, oplyser Kim Hove Sørensen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere