Mornings. Så blev det onsdag, og her en portion korte men nyttige it-nyheder fra Computerworld. Ved tasterne: Niels Veileborg
DI: Kriteriererne i bredbåndspuljen bør være mere teknologineutrale
Dansk Industri er sådan set meget glad for, at bredbåndspuljen med den nye finanslov bliver videreført. Men det er vigtigt at få alle typer teknologier i spil for at nå målet.
“Der er en restgruppe, der mangler relevant adgang til digital infrastruktur, som markedet næppe kan levere, og her er det nyttigt med bredbåndspuljen. Vi foreslår dog samtidig, at man ser på kriterierne i bredbåndspuljen og gør dem mere teknologineutrale”, siger branchedirektør Rikke Hougaard Zeberg, DI Digital, som er DI's branche for tech-virksomheder
“Det vil sige, at man i praksis sikrer, at støtte ikke bare går til én teknologi. Restgruppen er nemlig så spredt i hele landet, så det giver bedst mening at få alle teknologier i spil, også mobilt bredbånd som i dag i praksis er ekskluderet. Hvis man bruger alle teknologier, vil man kunne dække billigere, og støttekronerne vil række længere”, siger Rikke Hougaard Zeberg.
Microsoft kom fint ud af kvartalet
Microsoft kom bedre ud af sit tredje kvartal, end analytikerne på Wall Street havde forventet, skriver Reuters.
Omsætningen voksede med 7 procent til 52,9 milliarder dollars, og det er en god milliard over gennemsnittet af analytikernes forventninger. Aktiernes steg da også oven på den melding.
Årsagen til væksten er især fremgang inden for cloud og office. Azure voksede 27 procent i kvartalet, meddeler Microsoft.
Alphabet voksede også pænt i seneste kvartal
Googles moderselskab Alphabet kom også pænt ud af det seneste kvartal. Og ligesom for Microsoft har indtægter fra cloudtjenester en stor del af æren. Det skriver Reuters.
Googles annonceindtægter, som fylder allermest i Alphabets regnskabsbøger, steg dog også i kvartalet, som endte med en samlet omsætning på i alt 69,8 milliarder dollars.
Alphabet kan registrere, at annoncørerne vender sig fra uprøvede annonceringsmodeller og vender tilbage til de velprøvede platforme som Google og YouTube.
Ny SAP HCM-chef i 2BM
Signe Mørkenborg Larsen er ny Head of SAP HCM og SuccessFactors i det danske SAP-konsulenthus 2BM.
Signe Mørkenborg Larsen er cand.merc. i strategi og ledelse med fokus på HR og har en baggrund i HR-faget. Hun skifter til 2BM fra Zalaris, hvor hun var Lead Employee Central Consultant og rådgiver for mange nordiske virksomheder.