Teleselskabet 3 fik 13.000 nye kunder ombord og hævede omsætningen i årets første tre måneder.
Men på trods af vokseværket røg driftsindtjeningen tilbage fra 167 millioner kroner til 137 millioner.
I en pressemeddelelse oplyser 3, at "driftsresultatet er fortsat påvirket af de stigende omkostninger på blandt andet el."
Med de 13.000 nye kunder, der enten har købt internet eller mobilabonnement hos 3, ender selskabets kundebase på samlet 1.549.000 danskere.
Det er en udvikling, som topchef Morten Christiansen er godt tilfreds med.
"Jeg er tilfreds med vores udvikling i første kvartal af 2023, hvor vi har sikret os vækst i forretningen, ligesom 13.000 nye danskere har valgt at blive kunder hos os. I et udfordret marked med skarp konkurrence er jeg stolt af, at 3 gang på gang formår at tiltrække nye kunder. For mig understreger det, at vores fokus på innovation og udvikling virker, og at vi har været gode til at forstå, hvordan vi skal ramme kundernes behov,” udtaler han i meddelelsen.
Omsætningen for første kvartal steg med syv procent til 744 millioner kroner sammenlignet med samme periode i 2022.
Der er fire teleselskaber i Danmark, og her er 3 det eneste, der har valgt ikke at satse på fibernet. 3 satser udelukkende på trådløse 5G-løsninger.