Det skandinaviske luftfartsselskab SAS døjer med et cyberangreb, som tirsdag aften 14. december fik paralyseret selskabets hjemmeside og lækket personoplysninger.
Angrebets omfang fik SAS til at fraråde brug af selskabets egen app, som skulle vise sig at lække andre brugeres rejseoplysninger, skriver bt.dk.
Således fik en app-bruger utilsigtet adgang til tre andre SAS-rejsendes rejseoplysninger.
Klokken 21.35 oplyser pressechef Karin Nyman til Reuters at app’en igen virkede, men at man stadig er under angreb:
”Vi kan ikke sige meget mere lige nu, da vi fortsat er midt i angrebet,” lyder beskeden.
Omkring klokken 23.00 fungerede app'en dog heller ikke, da Computerworld forsøgte at logge ind. Her lød beskeden at SAS fortsat er under cyberangreb.
Onsdag morgen klokken 07.15 melder SAS’ hjemmeside fortsat om problemer:
”Vi oplever i øjeblikket problemer med vores hjemmeside og vores app. Vi arbejdet på at løse dem og undskylder enhver gene det måtte skabe hos vores kunder,” lyder beskeden.