Europæere er pjattede med de håndholdte computere, de såkaldte PDA'er. De seneste tal fra det analysehuset Gartner, viser, at det europæiske PDA-marked steg med 83 procent ? alene i årets første kvartal.
Og det er Europa, der driver tallene op. I USA er salget kun steget med fem procent og i Asien bliver der solgt færre PDA'er.
Men globalt er salget steget med 25 procent fra sidste år og er nået op på 3,4 millioner styk.
Sød tid for Blackberry
Puritanere foretrækker at kalde den ved dens mærkevare-navn frem for 'bare' en PDA.
Men med en stigning i salgstal på 76 procent har Blackberry indtil videre sit mest forrygende år nogensinde.
Fra toppen og nedefter er Blackberrys markedsandel nu oppe på 20,6 procent, mens en gammel kending som Palm må se sin andel af markedet ryge ned på 18 procent.
Derefter finder man Hewlett-Packard med 17,6 procent og Nokia ligger på fjerdepladsen.
Trådløs email frister
Rapporten fra Gartner peger på, at modeller med indbygget trådløs adgang eller som også fungerer som mobiltelefon, stod for 55 procent af solgte PDA'er.
Det er egenskaber som rigtige tastaturer og større skærme, der får features som email på farten til at lette.
Derfor vil man også se Blackberry-teknologier licenseret til Windows- og Palmplatformen i løbet af 2005, hedder det.