Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Føtex har nemlig lanceret appen føtex Plus. Den byder på en række funktioner, der skal give en god oplevelse, når du køber dagligvarer. Det fortæller marketingdirektør i føtex, Karin Sommer.
”Danskerne bliver hver dag mødt af tilbud og inspiration – og meget af det er måske ikke lige relevant for os alle sammen. Med føtex Plus gør vi tilbuddene mere personlige, samtidig med at vi samler dem et sted. Det er fordelen ved føtex Plus – at gøre indkøbsturen endnu enklere,” siger Karin Sommer, marketingdirektør i føtex.
Efterhånden som appen lærer brugerens indkøbsvaner at kende, vil man opleve tilbuddene bliver skræddersyet. Udover personlige tilbud, vil brugerne samtidig modtage tilbud hver uge kaldet ”Plus Priser”.
Friske varer med garanti
Det kan dog være svært at gardere sig fuldstændigt mod en overmoden avokado eller et stødt æble. Den udfordring skal appen også være med til at løse med funktionen ”tilfriskhedsgaranti”, fortæller Karin Sommer.
”Vi har nok alle sammen prøvet at komme hjem med en mad- eller drikkevare, som måske ikke var som forventet. Det er rigtig ærgerligt, og derfor gør vi selvfølgelig vores bedste for, at det ikke sker. Skulle det alligevel ske, skal appen gøre det nemmere at få pengene tilbage, uden at man skal tilbage i butikken. Igen skal det hele være mere enkelt,” fortæller Karin Sommer.
Tilfriskhedsgarantien virker ved, at man tager et billede af varen i appen og tilføjer en kort beskrivelse. Så kommer pengene retur på et digitalt tilgodebevis inde i appen og fratrækkes ved næste køb.
Digital tilbudsavis
Udover personlige tilbud, Plus Priser og tilfriskhedsgaranti, er det et overordnet mål med føtex Plus, at alle tilbud altid skal være lige ved hånden, uanset om man modtager den trykte tilbudsavis eller ej.
”I januar skar vi tilbudsavisen med 40 procent for at minimere vores klimaaftryk. Med føtex Plus tager vi så endnu et skridt mod at blive mere bæredygtige, nu hvor kunderne kan finde tilbudsavisen i appen. Det betyder, at det bliver muligt for alle vores kunder at have tilbuddene lige ved hånden, uanset om de modtager vores tilbudsavis eller ej,” siger Karin Sommer.
Ifølge marketingdirektøren er føtex Plus en del af en større rejse mod at udvikle og optimere den indkøbsoplevelse, de fleste af os kender.
Føtex Plus kan hentes på Google Play og App Store.