Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Når der deles billeder på nettet sker det ofte på sociale medier som Instagram og Facebook, mens mere dedikerede fototjenester som Flickr går i glemmebogen. Det vil Yahoo, som ejer tjenesten, gerne gøre noget.
Derfor har de netop lanceret et stort redesign af Flickr, som på den ene side gør tjenesten mere social og på den anden tilbyder en mængde lagerplads som ingen andre tjenester på nuværende tidspunkt kan hamle op med.
Profilerne er blevet mere Facebook-agtige og præsentationen af billederne er peppet op, så de fremstår større og mere indbydende. På den måde skal tjenesten særligt rette sig mod fotoentusiasterne, som tager deres billeder seriøst og ikke har interesse i at maltraktere dem med filtre hos eksempelvis Instagram.
Geotagging, kommentarer og lignende er stadig muligt, og du kan også dele billeder via medier som Facebook og Twitter – som noget nyt kan du også dele fotostreams - men funktionerne er gemt væk for at give mere plads til billederne, som vises i høj opløsning.
Største nyhed er dog uden tvivl den gigantiske lagerplads på 1 TB, som brugeren får rådighed over. Tanken er at det skal give plads til billeder fra et helt liv, så du kan roligt begynde at uploade …