Atlassian, der står populære projektstyringsværktøjer som Jira og Confluence, bebrejder en nylig opdatering for at have deaktiveret en hel række af selskabets cloud-services, der ind til videre skal have ramt omkring 400 kunder.
Det vil kunne tage op til to uger for Atlassian at rette op de kritiske fejl, lyder det senest fra selskabet ifølge Zdnet.
Atlassian har mobiliseret hundredvis af it-ingeniører for at få lappet hullerne, men redningsaktionen kan altså stadig tage flere uger.
"Vi gør alt, hvad der står i vores magt for at genoprette servicen så hurtigt som muligt, men på grund af kompleksiteten af genopbygningsprocessen for hvert kundes-site, var vi ikke i stand til at bekræfte en mere fast ETA indtil nu," lyder det til Zdnet.
Atlassian anerkendte først udfaldet på sin statusside 5. april klokken 9:03 UTC. Her gør det amerikanske selskab det også klart, at det ikke har været udsat for et hackerangreb. I stedet skyldes problemet nylig vedligehold af kode.
De tjenester, der har været og er påvirket, omfatter Jira Software, Jira Work Management, Jira Service Management, Confluence, Opsgenie Cloud, Statuspage og Atlassian Access.
Pt. har Atlassian formået at genoprette funktionaliteten for 35 procent af de berørte brugere.
På verdensplan har Atlassian over 200.000 kunder.