Efter nogle års tumult ikke mindst med forhandlerstrategien mener Xerox nu at have fundet den gyldne opskrift på fordelingen af det jyske område.
Xerox mistede på 10 måneder to vigtige forhandlere, Partner Midtjylland og Partner Herning, men har nu gaflet førstnævnte tilbage fra konkurrenten Minolta Konica.
Virksomheden Digital Online, tidligere Partner Midtjylland, er nemlig tilbage i folden hos Xerox efter kun 11 måneder under andet logo.
God lokkemad
Selskabet skal nu dække en række af de store midtjyske byer som Partner Herning tidligere sad på, og det var tilstrækkelig lokkemad for direktøren.
- Tilbage i 2003 var den jyske Xerox-struktur fastlåst set fra mit synspunkt, hvilket betød, at jeg ikke kunne øjne vækstmuligheder med virksomheden Xerox Partner Midtjylland. Med Xerox' ændrede kanalstrategi og Partner Hernings ophør som Xerox-partner er dette ændret fundamentalt, hvilket er den primære grund til, at jeg på ny har indgået en partneraftale med Xerox, siger direktør i Digital Online, Kim Stephansen.
XDP er til gengæld ny i Xerox-familien og en nyåbnet virksomhed, som i juni blev etableret af den tidligere systemsalgskonsulent i WM Data, Jan Larsen.
XDP fik faktisk fra starten tildelt Århus-området, men Jan Larsen bedyrer, at han selv har været med til at bestemme, at man nu rykker til Herning og overlader Århus-regionen til den hjemvendte Digital Online-forhandler.
- Jeg har tidligere solgt systemer for WM Data med udgangspunkt i Herning, og det er vigtigt med gode lokale relationer, siger direktøren, som rykker virksomheden med 10 ansatte til Herning med virkning fra 1. december 2004.
XPD har hele det nordjyske område, og kommer nu via et nyt datterselskab til også at dække områderne Herning, Holstebro og Brande.
Digital Online får områderne Århus, Djursland, Randers, Viborg, Silkeborg, Horsens, Vejle, Kolding og Fredericia. Virksomheden har 33 ansatte.