Oplysninger om 1,3 millioner brugere på det sociale medie Clubhouse er blevet lækket og lagt frit til gængeligt ud på internettet.
Det er oplysninger som navn, bruger ID og oplysninger om andre sociale medie konti som Twitter og Facebook, der er blevet lækket fra det unge sociale medie.
Det skriver mediet Cybernews.
Lækket kommer få dage efter over en halv milliard data blev lækket fra Facebook og LinkedIn også var centrum for et større læk af brugernes oplysninger.
Selskabet bag Club House afviser selv, at der er tale om et datalæk og henviser til, at oplysningerne er offentligt tilgængelige oplysninger.
Cybernews fastholder dog, at de mange data i stor skala kan misbruges til at udføre phishing-angreb og såkaldt social engineering-angreb.
Elon Musk har skabt vækst
Clubhouse har været en af de mest hypede nye apps gennem de seneste uger, og selvom det stadigvæk kræver en invitation for at få adgang til appen, så voksede den ifølge Techcrunch med 3,5 millioner bruger i de første 16 dage af februar.
Appen havde således cirka 8 millioner brugere den 16. februar.
Techcrunch vurderer, at en del af væksten kan tilskrives, at Clubhouse har haft held til at tiltrække prominente brugere som Elon Musk og Mark Zuckerberg.
Du kan høre mere om konsekvenserne for det omfattende Facebook-hack i Computerworlds podcast Inde i Maskinen.