Det danske fintech-selskab Subaio har specialiseret sig i at hjælpe sine brugerne med at identificere ubrugte og glemte abonnementer på eksempelvis streamingtjenester.
Det er tilsyneladende så god en ide, at den tidligere Mastercard-topchef Javier Perez nu har valgt at investere 30 millioner kroner i selskabet. Det skriver Børsen.
Selskabets indtægter kommer fra bankerne, der køber adgang til Subaios-produkter og tilbyder det til kunderne som en service.
Høstede besparelser for 170 millioner
Ifølge Subaio har selskabet alene i 2020 sparet danske kunder for 170 millioner kroner ved at annullere deres overflødige abonnementer.
Det er især ubrugte streamingtjenester, der bliver annuleret via tjenesten, forklarer Thomas Larsen, direktør og medstifter af Subaio, til Børsen.
“Vi er også begyndt at se “abonnementsfælder”. Det kan koste kunderne rigtigt mange penge og er klart et område, der er i vækst,” siger han til Børsen.