Der er vind i sejlene for det dansk-stiftede selskab Too Good To Go, som med danske Mette Lykke i spidsen som CEO sigter efter at organisere videresalg af mad, der ellers står til at skulle smides ud, fra alverdens butikker og restauranter.
Selskabet får nu tilført 25,7 millioner euro- godt 190 millioner kroner - i en stor kapitalrunde.
Med i investeringsrunden er både medarbejdere, eksisterende investorer samt venture-selskabet Blisce, der pumper 12,7 millioner euroind i Too Good To Go.
Selskabet er for tiden tilstede i 15 lande og har for tiden fokus rettet mod ikke mindst det meget store amerikanske marked. Her åbnede selskabet i efteråret i New York City og Boston og er nu på vej ud i New Jersey.
Ifølge Too Goo To Go er selskabets app - der er det centrale anker i løsningen - indtil videre blevet downloadet 29 millioner gange, hvor 50.000 restauranter, kæder og lignende indtil videre har tilmeldt sig ordningen - herunder 7-eleven, Netto, Lidl, Carrefour og andre.
Parterne meddeler i en udsendt pressemeddelelse, som du finder her, at den nye kapital skal investeres i udrulning i netop det store amerikanske marked, hvor op mod 40 procent af fødevarerne i dag smides ud.
Der er derfor her et meget stort potentiale for at agere mellemmand mellem restauranter, bagere og lignende samt forbrugerne, der kan se mulighed i at købe udgået mad billigt.
“Vi vil anvende denne investering til at understøtte vores hurtige vækst i vores amerikanske forretning, og vi vil fortsætte med at arbejde med vores europæiske partnere, hvor vi sparer titusindvis af måltider gennem vores app hver dag,” lyder det fra Mette Lykke.
CEO Mette Lykke var med til at opfinde og udvikle løbe-appen Endomondo i sin tid.
Læs også:
Den danske iværksætter-succes Endomondo lukker: Du har få måneder til at redde dine data
Endomondo-stifter Mette Lykke vinder IT-Prisen 2016 - se begrundelsen her