IBM får sit navn på et auditorium på Copenhagen Business School, når de to parter indleder et tre-årigt samarbejde.
Det koster 200.000 kroner årligt, men med i prisen får IBM adgang til skolens hjerneaktivitet, eksempelvis via forelæsninger fra skolens forskere til de ansatte, og muligheden for at stille de studerende opgaver og gæsteforelæse for dem om virksomheden IBM.
Der lægges også op til reelt forskningssamarbejde, men det er dog ikke konkret udmøntet endnu.
IBM's direktør Lars Mikkelgaard-Jensen mener, at samarbejdet vil kunne bruges aktivt til at fremme innovationen i Danmark.
- Danske virksomheder skal udnytte vores it-forspring til at skabe nye forretningsområder, innovere deres produkter og services og udvide deres markeder. Jeg håber, at IBM i dette samarbejde med Copenhagen Business School kan bidrage positivt til den udvikling, udtaler direktøren,
Sammen med aftalen bliver der etableret et særligt IBM-panel, der skal være med til at stille de studerende opgaver.
I sidste måned var det KMD, som gik ind og støttede et af landets læreanstalter.
KMD vil årligt give mellem 500.000 og 600.000 kroner til IT-Universitetet og skal ligeledes levere gæsteforelæsere til skolen. IT-Universitet får også et KMD-auditorium.
Ifølge direktør Anders Rosbo er bagtanken også her, at man får adgang til de akademikere, som forhåbentlig i fremtiden vil besætte job i KMD.