Atea skal fremover levere it-services til 13.000 medarbejdere i Skatteforvaltningen.
Det sker efter, at selskabet har vundet en niårig SKI-aftale på omkring 100 millioner kroner.
Det er Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der formelt står bag udbuddet, og som har ansvaret for it i syv af styrelserne under Skatteministeriet, som altså har valgt Atea til opgaven.
”Vi leverer allerede en række ydelser til Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, blandt andet backup, hosting af servere, cloudløsninger og rådgivning. Nu udvider vi samarbejdet med en omfattende it-serviceaftale, og det ser vi rigtig meget frem til,” siger Brian Borella Wulf, Senior Vice President inden for salg til det offentlige i Atea, i en pressemeddelelse.
Konkret får Atea opgaven med at stå for distribution, installation, reparationer og service hos styrelserne under Skatteministeriet.
It til 13.000 medarbejdere
Organisationen, der tidligere var kendt som SKAT, er i dag delt op i 10 styrelser under Skatteministeriet med fællesbetegnelsen Skatteministeriets Koncern.
Heraf er de syv styrelsen under skatteforvaltningen, som er den del Atea fremover skal levere it til. Forvaltningen tæller omkring 13.000 medarbejdere.
Aftalen betyder desuden, at Atea bliver ansvarlig for integration mellem styrelsens IT Service Management-system og Ateas, lyder det fra selskabet.
"Med den nye aftale håber vi at kunne understøtte Skatteministeriets forretning endnu bedre og frigive ressourcer hos dem til mere værdiskabende opgaver," siger Brian Borella Wulf.
Læs også: Skattestyrelsen får grønt lys til at kontrollere MobilePay-betalinger