Danske intermail var engang Europas største producent af konvolutter.
Men siden 2007 er aktien kun gået ned ad bakke i takt med samfundets digitalisering tog til. Selskabets markedsværdi er faldet med 96,5 procent.
Derfor venter nu den helt store digitale offensiv for det tidligere fuldt ud analoge selskab.
Det skriver Børsen.
Den digitale u-vending skal nu gøre børsnoterede Intermail til et datadrevet fullservice kommunikationshus.
"Vi drejer på det store håndtag igen. Det har vi gjort ad flere omgange. Denne gang er det en endnu større digital drejning væk fra de papirbaserede kommunikationsløsninger,” siger selskabet direktør, Anders Ertmann til mediet.
Han har brugt tiden under coronakrisen på at formulere den nye strategi med sin bestyrelsen. Planen indeholder blandt andet opkøb, ny distributionskanal, afskedigelser af 15-20 procent af medarbejderne, ny salgsstrategi i Danmark og Sverige samt ansættelse af nye kompetencer, skriver Børsen.
Selskabets forretning har været bundet op på trykte forsendelser, men ny lyder planen, at halvdelen af selskabets forretning skal bygge på digitale ydelser inden for 12-18 måneder.