Det danske bredbåndsselskab Fastspeed har i løbet af sit første år på markedet erobret 30.000 danske bredbåndskunder.
Det oplyser Fastspeed i en pressemeddelelse.
”Jeg er meget tilfreds. Vores oprindelige ambition om at sætte en ny agenda i bredbåndsmarkedet er i dén grad lykkedes for os, og at vi – på Fastspeeds ét-års fødselsdag – kan fejre, at vi har rundet 30.000 kunder, det gør mig både stolt og glad,” siger Jent Raith, administrerende direktør i Fastspeed i pressemeddelelsen.
40.000 inden årets udgang
Fastspeed har nu overgået de ambitioner selskabet satte for sig selv, da det blev stiftet. Dengang var målet at nå 20.000 kunder i løbet af to år.
Tidligere på året satte selskabet dog et nyt mål om at ramme 40.000 kunder inden årets udgang, og ifølge Jens Raith satser selskabet desuden på etablere sig som en af Danmarks helt store udbydere af højhastighedsbredbånd.
”Med det nuværende tempo når vi vores vækstmål inden årets udløb – men reelt er vores fokus rettet ind på den lange bane. Fastspeed skal i løbet af få år være blandt de 3 største udbydere af højhastighedsbredbånd i Danmark”, siger han ifølge pressemeddelelsen.
Fastspeeds markante vækst har dog også sat sine spor på selskabets bundlinje. I selskabets første leveår, havde Fastspeed, der blot har 14 medarbejdere, et driftsunderskud på 26 millioner kroner.
Det kan du læse mere om her:
Peter Mægbæks Fastspeed lander dundrende underskud - men alt går efter planen
Har kun et produkt
Fastspeed er stiftet af den danske teleiværksætter Peter Mægbæk, der tidligere har været med til at stifte både Fullrate og Plenti.
I modsætning til de fleste andre teleselskaber sælger Fastspeed kun ét produkt, og det er en bredbåndsforbindelse på 1.000 mbit.
Fastspeed oplyser i pressemeddelelsen, at selskabet under coronakrisen har oplevet en stigende interesse for produktet fra erhvervskunder med mange medarbejdere, der arbejder hjemmefra.