Opdateret 12:30: Alle e-Boks services er oppe at køre igen, skriver selskabet. Driftsforstyrrelsen varede fra klokken 08:23 til 11:58.
Vi nærmer os lønningsdag, og e-Boks er igen ramt af tekniske problemer.
Det gør, at brugerne i øjeblikket har problemer med at tilgå Digital Post på web og på app.
På selskabet hjemmeside fremgår denne meddelelse:
"Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-Boks både via app og web. Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden."
Driftsforstyrrelsen blev noteret af e-Boks klokken 07:49 her til morgen. Klokken 08:53 skrev selskabet i en opdatering, at alle service igen var tilgængelige. En halv time efter blev der igen meldt om problemer, der stadig pågår.
E-Boks har haft problemer med at holde tjenesten kørende den seneste tid. Siden nytår har selskabet oplevet en lang række nedbrud.
Computerworld lavede en optælling af e-Boks' nedetid for januar måned. Den kan du se her.
e-Boks håndterer Digital Post-løsningen fra det offentlige for mere end fem millioner danskere og omkring 600.000 danske virksomheder.
Misligholdelse af kontrakt
I slutningen af januar 2020 kunne Computerworld fortælle, at e-Boks' løsning ikke har levet op til oppetidskravene i kontrakten med Digitaliseringsstyrelsen i seks ud af de seneste syv måneder.
Her oplyste Digitaliseringsstyrelsen, at e-Boks heller ikke kommer til at opfylde kravet i januar 2020.
Det kan du læse mere om her: Bøderegnen vælter ned over e-Boks: Har misset statens krav til oppetid i syv ud af de seneste otte måneder
Over for Computerworld bekræftede Digitaliseringsstyrelsen, at e-Boks har måtte betale seks bøder for misligholdelsen af kontrakten i 2019, og at der var en bøde på vej for misligholdelsen for januar 2020.